A tréningvezetés művészete
Az igazán jó tréner úgy képes vezetni egy tréning programot, hogy a résztvevők – észre sem véve az idő múlását – olyan új felfedezéseket tesznek, amelyek megváltoztatják mindennapi tevékenységükről alkotott képüket. Ez a megváltozott kép teszi őket alkalmassá arra, hogy változtassanak hozzáállásukon és eddigi szokásaikon. A tréner személyes példamutatásával, eltökéltségével és szakértelmével olyan teljesítményekre teszi alkalmassá a tréning résztvevőit, melyek messze meghaladják korábbi elképzeléseiket.
A fenti sorok olvasásakor felmerülhet a kérdés: „Hol vannak ezek a trénerek?”
A válasz egyszerű és magától értetődő: „Itt vannak közöttünk, talán mi magunk is közéjük tartozunk. Fel nem ismert értékeink, eddig ki nem bontakoztatott tréneri képességeink, és meg sem fogalmazott céljaink fedik el saját magunk és környezetünk elől mindazt a potenciált, ami bennünk lakozik.” A résztvevők felé irányuló segítőkészség, támogatás és folyamatos megerősítés teszi alkalmassá a tréneri küldetés beteljesítésére azokat, akik
képesek mesteri szintre emelni a tréningvezetés gyakorlatát.
Az elmúlt két évtizedben a trénerek képzésében szerzett tapasztalataink bizonyították számunkra, hogy a kiváló trénerség nem szükségszerűen szakmai tudás és nem csak gyakorlat kérdése. A tréneri erények sokkal inkább az ember személyes elkötelezettségéből, felelősségvállalásából, belső erejéből és helyes önértékeléséből fakadnak.
A Mestertréner Szemináriumot azoknak ajánljuk, akik úgy gondolják, többet akarnak tenni a képzések Résztvevőiért és Megrendelőikért, mint amit eddig megtettek. Számítunk azokra, akik felelősséget és tettvágyat éreznek az általuk irányított tréningek eredményességének és hatékonyságának javításáért. Tisztelettel üdvözöljük a programon azokat, akik úgy érzik elkötelezettek az iránt, hogy az általuk képzett emberek – munkatársaikkal együttműködve – harmonikusabb, elégedettebb, sikeresebb és örömtelibb közösséget alkossanak a jövőben.
A Mestertréner Szeminárium 2009-es nyári nyitó találkozóját – szándékaink szerint – újabb találkozók követik fél éves gyakorisággal. A következő találkozók tematikájának kialakításánál figyelembe vesszük az első két nap során – a résztvevők által – felvetett témákat és igényeket.
TRÉNING TEMATIKA
- A tréningprogram előkészítése – több mint felkészülés
- Célok meghatározása – kinek lehetnek/vannak céljai egy tréninggel kapcsolatban?
- A tréning terem berendezése – milyen legyen és milyen ne legyen?
- Igények, elvárások és kívánalmak a tréninggel kapcsolatban
- A résztvevők elkötelezettségének elnyerése – „A patakhoz még csak el tudom vonszolni a csikót, de ha nem akar inni….,mit csinálhatok?”
- Tempó, ritmus, ütem és lendület – a tréning meghatározó összetevői
- Aktivitás, interakciók – a résztvevők szemszögéből és tréneri szempontból
- Tréneri elvek vs elvtelenség – elkerülhetetlen helyzetek
- Konfliktusok feloldása – vitás helyzetek kezelése
- Hiperaktív vs passzív résztvevők – hogyan aktivizáljuk a passzívakat, hogyan moderáljuk a túl aktívakat?
- Feladatok kijelölése – beszámolók meghallgatása
- Összefoglalók és részösszefoglalók
Módszer: A program szeminárium jellegű beszélgetéssorozat. A témához kapcsolódó hazai és nemzetközi tanulmányok közös értelmezése és elemzése része a programnak. A program során egyéni és csoportfeladatok váltják egymást.
Időtartam/időbeosztás:
két egymást követő teljes oktatási nap: 10.00 – 18.00
A Szeminárium vezető trénere: