avagy a játszmák szerepe.
avagy a játszmák szerepe.
Tréningprogramunk egyesíti a versenyszféra eredményközpontú szemléletét az egyén ösztönös színészi képességeivel.
PROLÓGUS
“A színész egyedül áll a sötétben, az oldaljárás mögött várakozva, fél füllel a dialógus megszokott ritmusára figyel. A szíve egyre hevesebben dobog, könnyedén lábujjhegyre áll, ellazítja vállait, hogy enyhítse a növekvő feszültséget, amely ugyanakkor kellemesen fel is villanyozza. Közeledik a pillanat, amely elnyeli majd, amely után minden megváltozik, belép egy másik dimenzióba.
A színpad fényárban úszik. Színes reflektorok világítanak a szemébe a portál világító tornyáról. A színpadról áradó energia szinte tapintható, látható a színészek szemében, érződik a dialógus ritmusából, a smink és a kulisszák keveredő illatából, a homlokon megcsillanó verejtékcseppekből, ahogyan nevetésben, majd tapsban tör ki a közönség, aztán a hirtelen beálló csendből, amely egy vad, viharos párbeszédet követ. Hátra pillant. A többi kolléga – ugyancsak jelmezbe öltözve – a színpad hátsó részén várakozik. Van, aki a színpadi jelenetet figyeli elmélyülten és van, aki a falat bámulja mozdulatlanul. Az egyik sarokban, a portál mögött az ügyelő hajlik a szövegkönyv felé, arcát megvilágítja a halványfényű zöld lámpa, halkan mond valamit a mikrofonba. A hátsó színpad árnyai lüktetnek a várakozástól. Az előadás ritmusa hirtelen felgyorsul, a szöveg egyre sürgetőbben és ismerősebben hangzik… elhangzik a végszó. A színész mély levegőt vesz, a sötétségből a vakító fénybe lép, a színen van. A színész színpadi karakterré válik.
Ez a világ egyik legkülönösebb foglalkozása. A színészet valószínűleg egyidős az emberiséggel. Bizonyos kultúrák nagyra tartották, mások betiltották, hol szerették, hol megvetették a színészeket. Aki eljut a karrier csúcsára, nagyon magasra jut, de ez csak keveseknek sikerül. A színész néha politikus, máskor apolitikus személy, viszonya a hatalomhoz, ugyanúgy, mint a polgársághoz, mindig ellentmondásos, néha őt személyesíti meg, máskor kigúnyolja. Missziója hol magasztos, hol alantas. Szórakoztat, mulattat, nevel, felkorbácsol, meglep és meghat. Hasonlatosan a mai üzleti életben sikereket elérő szereplőkhöz.”
Márton András
FEJLŐDÉSI LEHETŐSÉGEK
Nincs semmi összeférhetetlenség a mély, őszinte emberi kapcsolatok és a kiemelkedő technikák egyidejű jelenlétében. A folyamat során rámutatunk, hogy milyen becsületes kapcsolat áll fenn az eredeti érzelmek és a tudatosan működtetett technikák, valamint az emberi valóság és a színház – művészi megjelenítés – között.
AMIT A RÉSZTVEVŐKTŐL VÁRUNK
A résztvevők részéről szükség van bizonyos személyes bátorságra, amely más és más formában nyilvánul meg; szellemességre, bájra, önbizalomra, biztonságérzetre, becsületességre, pimaszságra, karizmára, szenvedélyes intenzitásra, őszinteségre, lendületre, nyitottságra.
A MÓDSZER ÉS A TRÉNEREK
A program alapját Robert Cohen amerikai színészpedagógus világszerte elismert módszere képezi. Az üzleti megközelítéshez a Generatív Tanácsadó Iroda trénereinek felkészültsége és tapasztalata adja a biztos hátteret.
A tréning szakmai vezetője:
Márton András színész,
rendező, színészpedagógus.
Tagja volt a Vígszínháznak, a József Attila Színháznak, a Madách Színháznak, a Nemzeti Színháznak, a Katona József Színháznak, a Radnóti Színháznak, a Pécsi Nemzeti Színháznak, alapította és vezette a Merlin Színházat.
Tanított színészmesterséget Kaliforniában és Virginiában, a Színművészeti Egyetemen, színdarabokat és színészpedagógiai műveket fordított angolból, de másfél évig asztalosként is kereste kenyerét Finnországban. Volt Magyarország főkonzulja Los Angelesben, jelenleg pedig a New York-i Magyar Kulturális Központ kinevezett igazgatójaként, az intézet felállításán dolgozik. Vezetőképzéssel 1995 óta foglalkozik Amerikában és Magyarországon.
A program másik szakmai irányítója Réczei Tamás,
a Székesfehérvári Vörösmarty Színház dramaturgja,
a székesfehérvári Scholl of Business és a
Vörösmarty Színház színiiskola vezetője.
EPILÓGUS
A SZEREPJÁTSZMÁK avagy a játszmák szerepe
program a Generatív Tanácsadó Iroda saját fejlesztésű,
egyedi, különleges kommunikációs tréningje. Arra készíti
fel a résztvevőket, hogy képesek legyenek azonosulni és
hitelesen képviselni olyan információkat, üzeneteket,
amelyekkel előzetesen nem – vagy csak részben –
értettek egyet.